Monday, December 3, 2012

Dalam buku ada ilmu.


Assalamualaikum,, J
Bismillah..

Saya nak cerita pasal buku lah. Hehehe,,
Buku sinonim dengan ilmu.. kan kan.. J




Dulu, saya seorang yang addicted dengan buku, sangat.
Sekarang? Kurang.. :3
Kenapa ye? Entah lah..
Saya rasa rugi lah kalau kita ni tak suka baca buku..
Saya selalu je rasa nak muntah bila Nampak buku.
Sebab sangat exited. Sukaaaa! :D
Tapi, nak baca tu.. huuu… susah la sekarang.
Kenapa tah..
Salahkan diri sendiri.. T.T

Buku ni kan banyakkk ilmunya tau.
Bila kita baca buku tu,
Kita dapat ilmunya macam nak muntah.
Sebab banyakkkk.
Haaa. Sebab nak buat  1 buku bukan senang.
Memang amat memerlukan maklumat dan ilmu kan,,
Macam kita jugalah, nak buat assaigment.
Kan.. ha.. susah kan nak jadikan ia assaigment yang baik dan hebat?
Haa..
Apatah lagi laa buku yang memang fuh fuhhh. :D
Saya nakkk baca buku banyak banyak!
Kadang2 saya lebih kepada keliru sebenarnya..
Nak baca mana 1 nii?? Ahhhhh!!
Hahaha.. :P

Saya bakal cikgu.
Saya kena tahu banyak hokum.
Jadi saya nak baca buku hukum2.

Saya datang usrah.
Saya rasa nak baca banyak banyak cerita tentang sejarah islam,
Sebab family usrah saya semuaaa hebat hebat. Semuaaa tahuuu.
Saya je tak tahu.. T.T
Jadi bila dengar mereka cakap2 tu, bersemangatlah kan nak jadi macam mereka..

Saya sukakan motivasi sangat2.
Jadi saya nak baca buku motivasiii je. :D


Akhirnya?
Saya bukak semua.
Baca tajuk je. T.T

Jangan lah anda menjadi seperti saya.
Tiada pendirian.  T.T


Lagi 1 yang nak buat saya muntah kerana exited adalah banyak buku yang up to date.
Contohnya macam Solusi ke, Al-Ustaz ke, I-sihat ke, wanita ke..
Saya nak baca semuaaa!! Tapi macamanaa! T.T
Jadi saya baca tajuk je.. T.T

Haaa, lagi satu,
Saya ada sorang kawan sekuliah yang sangat sukaaa baca buku dan beri orang pinjam buku beliau supaya dibaca,,
Saya nak sangat sangat baca. Tapi macamana tah.. T.T
Hahaha.
Ni moral dari kawan saya yang boleh kita ambil,
Kita bagi orang pinjam buku kita, means kita beri ilmu.
Panjang tu pahalanya. Untung wooo..
Ingat tak hadith ni?


“Terputus amal anak adam selepas mati melainkan tiga perkara: Sedekah jariah, Ilmu yang bermanfaat dan doa anak-anak yang soleh.” 
Hadith Riwayat Muslim.

Konklusinya, yok kita try baca banyak2.
Tak suka baca? Sukakan! Wajib wajib! (untuk saya T.T)
Dan jom kita kasi banyak2 kawan kita pinjam buku. Nanti pahala berterusan.

Kalau anda nak pinjam buku2 saya pun boleh. Cakap je lah ye.. ;)

Doakan hidayah buat saya.

Kerana ALLAH.
Thank You!

No comments:

Post a Comment