Thursday, December 13, 2012

Dua Nikmat Terbesar Allah Beri



Assalamualaikum semuaa. :)
Semoga sihat dan baik baik aje yee. 

Kita selalu dengar ayat ni kan? 

“Bersyukur lah kita pada saat ini kita masih diberi dua nikmat terbesar, iaitu nikmat iman dan islam.”

Kan kan kan?

Okayyy. Saya nak cerita, kenapa ia TERBESAR.
Kita memanglah tahu dan maklum. 
Tapi kita kurang jelas kenapa ia diulang-ulang.
Saya pun.. 

Bila saya baca baca, saya rasa macam betul  jugak ek apa yang penulis kata..
Conclusionnya yang saya dapat macam ni, 

“Tanpa iman, kita tidak mampu melaksanakan islam dengan sepenuhnya.”
“Tanpa islam, kita tidak mampu menembusi syurga. “

Maka, apakah ada nikmat lain yang lebih besar daripada iman dan islam ini?

Kan..haaa.
Sebab tujuan hidup kita ada dalam nikmat yang kita dapat tu kan? 



Lagi-lagi kita dapat iman dan islam bukan dengan peluh keringat dan tumpahan darah macam umat islam zaman dulu, kan? 

Macamana kita dapat nikmat ni? 
Daripada keturunan, sayang.. 
Jadi? Tak mahu bersyukur lagi? 

Fikirkan pula si kafir.
Adakah mereka dapat? 
Tidak.. Uhh.. Kasihannya.. :(

Maka, bersyukurlah..
Kalau bersyukur, ucaplah , “Alhamdulillah.. terima kasih, ya Allah.. :)

Sekadar renung-renungan untuk diri saya.

Doakan saya.
Kerana Allah.
Thank you!

No comments:

Post a Comment