Wednesday, December 26, 2012

Vlog Amar Bil-Makruf.

Assalamualaikum. <3

Aku rasa aku nak promote video Vlogger lah kat sini.
Ahha. Dalam Blog ada Vlog.
Aku masih lagi menghabiskan sisa-sisa cuti akhir tahun 2012 ni kan..

Jadi, apa itu vlog?
Vlog adalah video yang dibuat oleh seseorang dan di'upload' ke dalam internet dan selalunya dalam youtube lah kan..

Ahaa. Makanya, Vlogger adalah? . . .
Orang yang membuat Vlog tersebut. (Isim faa'il. Haha.)

Vlog ni banyak je benda yang dikongsi.
Kebanyakannya toturial lah kan.
Cara pakai tudung, cara pakai baju, cara pakai songkok, bla bla bla..
Terlalu banyak.

Vlogger keminatan aku adalah Mat Luthfi.
Ahaa. also known as matluth fi90.
Aku juga agak meminati Maria Elena.
Mereka ni pada aku tak lah terlalu islamik sangat.
Tapi apa yang disampaikan memang baik, atau mungkin sangat baik?
Haha.
Dan adalah sikit-sikit vlogger yang lain..

Pssst: Beliau tiada akuan facebook dan Twitter ye. 
Harap maklum. Haha.

Pada aku, mereka ni semua bukanlah lulusan agama dari kecik macam aku.
Tapi yang pasti dan pasti dan pasti,
Mereka lebih sedar dari aku.
Mereka lebih ingat dari aku.
Mereka lebih tahu dari aku.

#aduh.terasa.

That's why,
Aku kongsi vlog dia orang dalam blog aku.
I like their style.
Sempoi. Santai. Santun.
Acehh.

Dan,
Ini adalah sedikit gabungan dari vlog-vlog islamik.
Aku rasa lah kan, bila ada gabungan macam ni, senang kita nak cari vlog dia orang.


Bila kita dengar sendiri dari orang yang nak sampaikan tu, 
Bila kita tengok sendiri muka dan gaya orang yang bercakap tu, 
Aku rasa ia lebih berkesan dan menusuk dan terasa. 
Kan?..

. . . . .  Berbanding membaca. 

#aduh.terasa. (haha)

Maria Elena. Married ye. ;p


Kalau rajin, buka.
Kalau malas, ignore.

Doakan saya. 

Semoga kerana Allah.
Thank You!

No comments:

Post a Comment