Sunday, January 13, 2013

SOLEH dan SOLEHAH



Assalamualaikum. ;)

Aku ambil dari facebook je benda ni..
Nampak hebat dan benar dan betul dan bla bla bla kan,
Jadi aku letak at sini..

------------------------
Ramai berlumba-lumba nak jadi ‘SOLEH SOLEHAH’
tapi sayang,
niat bukan kerana ALLAH,
tetapi niat semata-mata untuk mendapat pasangan yang ‘SOLEH SOLEHAH’..

Ruginya kita...
kerana dunia, kita berubah..
kerana dunia, kita usaha..
kerana dunia kita berkorban..
tapi tidak bertunjangkan Lillahi Ta’ala..

Alangkah ruginya kita kerana tidak berusaha,
untuk cuba rasai nikmat CINTA ALLAH..
Tetapi hanya cinta makhluknya
yang kita dambakan..
Rugi, serugi, ruginya..!

Muhasabah bersama..
:: betulkan niat hanya kerana ALLAH :: Berubahlah kerana Allah ::

------------------
Muhasabahlah diri.
kadang-kadang memang kita terlupa.
kadang-kadang memang kita perlu diingatkan.
Macam saya lah,

Doakan saya ye.

FOR THE PLEASURE OF ALLAH.
(perkataan ni ibu saya yang kasi, dapat dari alim alimah di Australia hehe)

Thank You!