Searching for ......

Tuesday, March 26, 2013

My Tanaman Hijau

Assalamualaikum dunia. :D

Hari yang ceria kerana hari cuti. Hehe
Aku cuti  minggu plus 1 minggu.
Heee. Bukan cuti pun sebenarnya 1 minggu last tu,
Tapi aku berPBS.
Pengalaman berasaskan sekolah.
Aku PBS kat sekolah lama aku dari darjah 1 hingga 4,
Dulu SK Simpang Renggam 2 sekarang tukar jadi SK Dato Onn Jaafar.
Cool kan ;)
Okay stop.

Aku nak cerita tentang hobi terbaru aku kekeke.
Aku sekarang menanam pokok tau yeayyy!
Ek? No no.
Lebih kepada menjaga bunga.
Hehe.
Sebab ibu yang tanamkan pokoknya. :3


Selari dengan hasrat Timbalan Pengarah IPG KPI yang ingin merealisasikan program 1 bilik 1 poko dan IPG Lestari, (ceee) aku dengan suka dan senang hatinya menyahut seruan beliau, kerana aku telah pun membela Amru sebelum ini! :D

Okay. Membela Amru. =..=

Amru adalah sejenis kaktus yang ibu belikan di Nursery Simpang Renggam suatu ketika dahulu. Ia berharga lingkungan RM7-RM8 sahaja ye.

Okay, masa aku balik sat 2 minggu lepas, aku cerita lah kat ibu yang aku nak tanam pokok bla bla bla.
Memandangkan ibu adalah seorang pencinta bungaan yang tegar, maka, tiada masalahlah kalau aku minta nak sikit. Hehee

So, di pagi ahad, area jam 8.30 gitu kami ber’rushing2 mencari pokok pokok yang best dan sesuai diletakkan dibilik aku sebab jam 9.15 pagi bas aku sampai arghhhhhh. Fuhfuh.

Kami pilih pilih then dapatlah 3 ekor pokok. 
Nanti aku tunjuk gambar. 
Semua ibu pilih dan cabut dan tanamkan. Hehe. 
Aku tengok aje. :3

Pastu aku cari-cari lagi pokok, sebab ,macam tamak gitu kan, so aku pusing keliling rumah, jumpa 1 lagi pokok yang aku berkenan. 
Aku cabutlah ikut suka aku. 
Boleh hidup kot hehee.



Haaa. Ni time nak nak hangkut ke bas. Hehee. 
Sampul dengan dua paper satu pokok tau. Bersungguh. Heh. 






Bila sampai, aku cecepat kenakan matahari. Fuuuu selamat. :D

Aku letak tepi tinggap. Beratur lima pokok. 

Dia kira anak angkat aku kan, jadi aku bagi namalah. Heheee.
Dari tepi si Amru, abang long yang kasihan hehee.
Pastu si rama-rama namanya Athirah. Sweetkan nama? Aku sukaa. Thanks to you. :D
Then si kembar tiga namanya Kasih. Ibu kasi nama. Motif: tk tahu. 
Pastu si daun keras tu namanya Faris. Heee
The last, pokok Che Su kasi, dia hidup dengan air aje, namanya Husna (by Bali). Sweet je aku rasa..

Aku exited senanya, tapi malas nak xoxo sangat time ni hehee.



Haaaa Chakkkkkk :D
Ni time exited lagi kekeke

Nak tau tak, heheee.
Best tau ada anak anak angkat ni, sebab anytime kita boleh cakap cakap ngan dia,
Contohnya pepagi tengah takdok mood tu, kita buat muka ceria sambil teriak gini,

"OOOOiuuu~ anak anak mamaa, sihat tak hari ni, (sambil spray2 air sikit), hari ni mama lambat gi kuliah banyak kereje tak sarapan lapooooo bla bla bla, lastnyaa, I love you Athirah."

Kuikuikui. Terasa bahagia. Hahaaa.

Pahtu pahtu,
Yang aku sukaaaa sangat kan, part ada nampak bunga tu bekembang mekarrr. Hehee.
Athirah ajelah yang sudi kembang sebab dia jenis yang kembang-kembang kan, 
Klu yang lain tu jenis statik ajee.

Time malam aku tengok sumeee kepak si Athirah ni ke bawah. Sodeh aje..
Tapi bila pagi, dia kembanggg dengan gumbiraaa sekali :D 
Then kadang ada tumbuhkelopak baru tauuu. :D

Serius best ohhhh.

Aku harap depa hidup pun bahagia dan membesar dengan baiklah yee.
Doakan mama banyak-banyak ye anak anakku.
Heheee.
(feeling ibu ibu :3)


Er? Tetiba...
Nak masuk jugakk :P
Ni keychain kite baru beli kat BP Mall.
6.90 ringgit malaysia. <3 <3 <3
Somelkan kan.

Okay, 
For the pleasure of Allah.

Byee.




No comments:

Post a Comment