Searching for ......

Thursday, June 6, 2013

IPG Issue : Posting

Assalamualaikum allss J

Hari ni aku dengar cerita sedih pasal IPG huaaaaa
Dengar kata sekarang kita dah tak leh sesenang dapat kerja.
Sesiapa yang hebat sahaja akan dipostingkan.
Fewww

Kawan kawan IPG <3

Kes ni dah lama dengar sebenarnya, 
Cuma ye tak ye je sebab tak kena lagi kan.
So, disebabkan iman yang lemah, aku goyah sikit ah.. :’(

Well, cuti kali ni memang susah sikit nak dapat kata kata semangat or wat ever la L
So aku cari inisiatif yang lebih baik,
Aku tanya ibu..

Aku : Ibu, IPG macam ada masalah.. L

Ibu: Takpe… apa nak takut.. yakin Allah dah tetapkan rezeki..

Oh ya! I got it.
Maaflah diri sendiri..
Manusia sering lupa, lagi lagi aku ni L
Allah sedang menguji perkara yang aku cakap dulu
So ibu lah yang telah mengingatkan aku semula.


Aku tak tahu budak IPG mana yang buat benda ni. 
Aku jumpa kat facebook.

To A’isyah manisss J
Rilex kak.
Allah dah tentukan rezeki.
Apa nak takut?
Jangan takut.
Makin kita takut and tak yakin, makin Allah tambah rasa gelisah kita tuu..
Buat rilex je.
Yang penting usaha dulu sungguh sungguh.
The rest Allah yang tentukan.

Ya Allah..
Bantulah kami..

I have to change.
Aku tak boleh kata 'ye!!  aku wajib dapat 4 flat!'. no noo
Sebab bila aku cakap and azam gitu, aku akan try hard la. 
Tapi sistem IPG yang ada KKP and exam ni agak menyukarkan aku untuk target berapaaku boleh dapat.
So aku malas lah nak tanggung risiko 'kuciwa gilauu' haha

Takpelah.
Aku nak jadi orang yang cool je 8)
Wat ever happen, aku akan try buat yang terbaik sebagai aku,
And lalui zaman zaman di IPG dengan tenang dan bahagia.  In sya Allah Ameen.

Jangan fikir pasal posting. 
Do je my best!

Semoga Allah bagi kekuatan ek..


And sebenarnya semua mahasiswa IPG telah pun menanda tangani surat perjanjian dengan kerajaan untuk kerja.
So, mak cik I kata In syaa Allah akan di postingkan sebab dah ada perjanjian tu.
Tapi tak tahu lah.

Takpe..
Tak kerja pun sedap gak heheee
Aku boleh duk umah main masak masak :3

And semua manusia sepatutnya jangan risau.
Sebab Allah dah tetapkan rezeki untuk setiap orang.
In sya Allah , ada lah jalannya tu.. 
Do not worry yew sweetie..

Tu ajelah.
Pray for me babe

For the pleasure of Allah :)

Thank You!

4 comments:

  1. Assalamu'alaikum kak.. hee, setuju sgt ngn akk. u have inspired me a lot! <3 syukran wa jazaakillahu khairan ;)

    ReplyDelete
  2. wslm. :) terima kasih juga ^^ jom kita rilex jek hehehee. Allah selalu bersama hehee <3

    ReplyDelete
  3. sukaaa sgt ayat ibu.. jgn pk sgt..yg penting belajar..buat yg terbaik.. selebihnya tawakal pd Allah.. :)

    ReplyDelete
  4. hehehe.. okayy. time kasih ye cik aied. :P

    ReplyDelete