Searching for ......

Wednesday, August 28, 2013

Petua Tradisonal Untuk Kecantikan Muka.

Assalamualaikum..

Seperti biasa..
Aku memang sangat suka dengan petua tradisional.
Or boleh dikatakan addict.
Tapi time malas susah sikit lah heheh
Kina selalu dia rajin kan, so aku boleh lah malas-malas sebab dia akan buatkan untuk aku jugak.. :)

So aku baca-baca dekat internet.
Biar aku kongsikan
Sebab aku pun dah buat.. :)

Petua Mencerahkan Kulit Muka

Bagus cara ni kata kak Petua dalam blog dia.
Caranya :

1)Parutan Lobak merah
2) Kuning Telur
3) Sedikit Air Limau Nipis

Campurkan kesemua bahan di atas dan kacau hingga sebati.
Sapukan pada muka dan biarkan kering. Kemudian cuci dengan air tanpa menggunakan sebarang pembersih muka.

kak Petua : Bagi saya, resipi ini cukup berkesan. Saya sendiri telah mencubanya dan mendapati kulit wajah saya lebih cerah dan berseri sebaik sahaja campuran tadi ditanggalkan. Cubalah sendiri!

So, you all cubalah :)

Nanti insyaAllah kulit jadi comey macam ni :D

Pelembab Muka.

Bagi saya sendiri pelembab muka ni penting sebab muka saya jenis muka tak berminyak. So, saya telah cuba petua ini. Dan jawapannya best !!

Berikut adalah bahan-bahan dan cara-cara menggunakan pelembab semulajadi ini :

Bahan-bahan :

1) Kobis yang dikisar dengan pengisar dan ditapis serta diambil airnya sahaja
2) Madu lebah (jangan terlalu banyak kerana ia akan menyebabkan kulit wajah mengelupas jika anda mempunyai kulit sensitif seperti saya)

Caranya :

Kobis yang telah dikisar dan diambil airnya tadi akan dicampur dengan madu lebah. Kacau sehingga sebati, kemudian basuh muka dengan ramuan ini. Biarkan ia kering diwajah selama lebih kurang 5-10 minit sebelum dicuci dengan air suam-suam kuku.

Okay, selamat men'try'.
Nanti jadi syor lah kawan-kawan k. :)

For the pleasure of Allah


Byee.

No comments:

Post a Comment