Searching for ......

Wednesday, September 4, 2013

Antara Khasiat Minyak Zaitun Yang Saya Suka

Assalamualaikum allz..

As usual.
Aku nak share benda benda kecantikan.
Acececeh. mencik.

Aku sekarang guna minyak zaiton pulak.
Sunnah ni tau.
Ayah aku yang ajar.
Dia siapkan semua.
Aku tinggal pakai je. :')
Thank you baby.

Okayy,
Setiap orang mesti ada masalah kesihatan sendiri kan.
Diri sndiri je tau.
Apa-apalah.
Sakit dalam luar atas bawah hujung panggal bla bla bla..

Ko pakai je lah minyak zaiton tu.
YAKINI sunnah.
Yakin, Allah akan sembuhkan.
So, dia akan sembuh. :)

Nabi SAW telah bersabda, " Makanlah minyak zaitun serta berminyaklah dengannya kerana ia keluar dari pohon yang diberkati"  (riwayat Tirmizi)

Pastu ada ayat yat quran yang menceritakan tentang keaikan minyak zaiton ni.. 
Antara yang aku copy :


Firman Allah SWT: “Dia menumbuhkan bagi kamu dengan air hujan itu tanam-tanaman; zaitun, kurma, anggur dan segala macam buah-buahan. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikirkan.” (An-Nahl:11)

Firman Allah SWT: “Allah cahaya langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca (dan) kaca itu seakan-akan bintang yang bercahaya seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkah, yakni pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur dan tidak pula di sebelah baratnya, yang minyaknya hampir-hampir menerangi, walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya berlapis-lapis, Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha mengetahui segala sesuatu.” (QS An-Nur: 35)

So, kat sini aku memang sure gila lah benda ni bagus.
Amalkanlah..

Kalau ayah aku dia ikut betul sunnah. 
Dia makan minyak tu dengan roti.
gituuu je..
Aku : ek.. ayah..

Aku pun pernah jugak try.
Sekali jelah. haha

Tapi sekarang kita beli yang dalam bentuk kapsul tu je pun okay..
Tinggal telan aje. 
Yang dalam bentuk minyak, kita sapu jelah kat kulit.
Dengan izin Allah, ada kebaikannya untuk kita.

Muka pun boleh yee. 
Kalau ikutkan akal : Eh, betul ke minyak boleh letak kat muka? Makin berminyak laa..

Tetapi tidak. YAKINI SUNNAH.
Cetry. Tak adanya jerawat timbul..

Kalau you all nak tahu secara menyeluruh khasiat khasiat buah zaitun ni, cuba cari kat blog blog orang lain muehehe.
Aku tak sempatlah nak type.
Copy paste pon tak sempat.
Sebab sekarang ni pon tengah duduk ceramah merdeka raya hihii. :p

Okayylah.
Gambar pun tak sompat den nak snap. muehehe

For the pleasure of ALLAH.

Bubyee baby. 

No comments:

Post a Comment