Searching for ......

Tuesday, December 31, 2013

Second Review Last Year 2013.

Assalamualaikum.

Aku sedihlah malam ni tak de cerita Arrow. Cibuk je transformer.
Sambung review yok.

Arrow ni cerita yang jadi peneman aku jugaklah masa sibuk menjahit doorgift hari tu tu.
Memang bestlah sebab aku akan lebih bersungguh sungguh settlekan jahitan tu at least 20 helai.
Tapi selalunya 40 helai kalau tak ada apa apa hal.

Contohnya macam ni. Aku sedar yang hari ni hari selasa iaitu ada cerita best best.
So pagi pagi aku dah start menjahit kasi 10 siap and berhenti untuk masak kemas membasuh and all lah. And dalam pukul 11 or bape bape lah aku sambung siapkan 10 lagi. Zohor mesti dah siap 20.
Okay lepas tu pukul 2 gitu aku start balik and berhenti pukul 3 sebab Sir Chief punya pasal. 
And lepas tu aku rehatkan otak aku dalam 5 to 10 min (tido kejap hehe) then asar. 
Lepas asar dalam kol 5 ke 6 ke aku sambung lagi buat lebih supaya malam aku free sikit. 
Eh? Baru 30 ek? Hahah. Entahlah lupa. Malam tu aku buat cincai cincai je biasanya kalau ada peberet citer aku hihi.

And yang palig tak best nya what? Bila pinggang aku start nak rehat je, aku akan tanya ibu dah berapa dapat dalam sesi ni, and jawapnnya mestiiiii 9 hahah.
Sakit jiwa aku. Nak buat 1 tu dah la memerlukan penghayatan, keikhlasan, kerajinan, kesemangatan apa semua.

Memang stress tapi nak buat cane. Kalau tak cukup 10 ibu tak nak masukkan dalam kotak. 
So aku akan rasa macam aku tak menghasilkan apa apa sebab tak ada tercatat. Cisss agenda betol haha.

And satu part lagi kalau kena bukak balik jahitan. Haaa, ni memang menguji aku. Aku dah baik baik bangga hasilkan 10, tetiba ibu cakap, “ika, ni jahitannya terkeluar, ibu bukak jahit balik ea”.

Aku : Iyolah.. Apalah nasib tukang jahit ni kaaan, :D

Ibu : Kehkehkehkeh

Haaa, ni nanti anak anak aku baca sila terharu ea mak korang kuat semangat time anak dara. Hehe. Mak gurau je nak..

So ini malam last untuk tahun 2013 laaa aku tido kat tilam vono baru aku tu hihi.
Esok dah kena tido kat tilam tak ada jenama wakiwakiwa.
Alhamdulillah. Allah bagi tido J

Semoga 2014 adalah tahun yang baik buat aku ameen J
For the pleasure of allah.
Byee, Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment