Searching for ......

Thursday, December 12, 2013

Sir Chieff : Be Careful With My Heart Drama

Assalamualaikum alls

Okay, aku nak buat review pasal cerita yang aku suka.
Masa aktiviti menjahit aku ni giat dijalankan,
TV kokak di rumah aku inilah yang menjadi teman :’)

Be careful with my heart


Haa kenapa tajuk aku sir chief?
Sebab maya ni panggil tuan dia sir chief.
Tapi bukan macam kita sebut.
Dia sebut lembutbutbuttt sangat.
Macam ni siiir chiefffff (sila ikut ejaan tu bebetul)
So comel ok.
Okay nama anak dia Luke, pastu Nikki pastu Abby.




Oyeah,
Bila kita baca tajuknya mesti dalam hati ad rasa eleh tak best pon tajuk.
Tapi bagi aku yang dah tengok ni jatuh cinta dengan cerita ni.
Sebab apa? Teka teka

Sebab ia penuh dengan kasih sayang of course I like

Bagi orang yang tak suka menyentak-nyentakkan hati atau sakit sakit jiwa bila tengok cerita,
Kadang dengki dengki,
Gaduh gaduh,
Jerit jerit,
Boleh lah try tonton cerita ini kat TV 3 jam 3 petang.
Aku promosi sket.

Ni cerita Filipina.
Selalu Filipina ni cerita dia gaduh gaduh dengki dengki
Kap kop kap kop dia bercakap memekik.
Tapi cerita ni bersih.
Aku jamin tak ada langsung benda negative.

Kecuali satu episode hari tu, ada ke diorang pegi bela anak babi pink.
Pegang pegang sayang sayang pulak tu,
Real beb aku tengok haha
Geli.

Okay,
Cerita ini mengisahkan tentang satu family yang bahagia sangat.
Ada suami isteri dan anak tiga orang.
Nak dijadikan cerita, si isteri mati.
Maka bermulalah kisah duka dan suram muram keluarga tersebut.

Lepas tu kejadian tu,
Bla bla bla,  muncullah satu watak ni dari kampong yang berhijrah ke bandar untuk belajar.
Kira mcam SPM la kalau kat Malaysia.
Nama dia Maya.
Macamana tah dia boleh jadi orang gaji dalam family tu.
So ,
Dia ni lah yang telah mengubah dan mempositifkan keadaan.
Bila uolss tengok nanti,
Cuba perhatikan cara dia buat kerja,
Cara dia layan budak budak, cakap dengan orang dewasa, senyuman dia,
Semuanyaaaaa sopannnn aje.
Jeles aku.

Sapa sapa yang kepingin nak jadi sopan, tengoklah cerita ni dan contohi Maya,
Dia boleh memotivasikan anda
Sweets kan aku.

Okay tu jelah.
Aku nak sambung jahit.
Aku ada 2 lagi cerita nak tulis dalam blog ni.
Insyallah kalau ada kesempatan ameeeen

For the pleasure of Allah

Byee


No comments:

Post a Comment