Searching for ......

Saturday, January 24, 2015

Review Bacaan Buku Catatan Mat Luthfi


Assalamualaikum.

This is my second weekend here, IPG KPI. I tak balik. Bekoz I am married kan and my life sekang under my husben. So I tak balik lah my husben kat sini kan hehe.

My husben khuruj tabligh lagi this weekend. Alhamdulillah. Im happy bekoz im love it. Semoga Allah tunjukkan jalan-jalan hidayat buat kami di dunia ini dan jauhkan kami dari menyimpang daripada jalan sebenar Allah. Ameeen. Its always be my doa.

So for this weekend aku tak dak banyak kije pun macam weekend lepas jugak. Sebab latihan persembahan KOT start isnin ni and kami belum start praktikum. So aku decide untuk membaca dan berfikir.

And I borrow this two books from my two friends.



Tapi sekarang aku hanya dah baca Catatan Matluthfi je (sebab aku potong turn orang baca so kena baca laju-laju hehe)

Salah satu jenaka. Pandai dia propose hahah

And I fallll in love sangat. I just could not say it bekoz ia terasa di dalam hati sahaja. I juz kenot arghhh.


Hahah cuba hampa try. Aku malu nak try hahah


Ia semacam memberi rangsangan, dorongan atau suatu galakkan dalaman kepada aku untuk terus mencurah idea. Memikir. Dan menulis. That’s why im writing now huahua.

Tapi yang agak sedihnya , aku tak dapat baca semua and tak dapat faham semua sebab dia macam mendalam sangat untuk aku faham. Atau mungkin ilmu aku cetek lagi. Emm. Mungkin jugak.

Dan sedihnya lagi jugak. Kalau yang dia tulis dalam BI tu aku takleh nak faham secara total. Aku memang kenot lah dengan english ni T.T
 Tak caye tanya teacher sekolah menengah aku, aku dah tried hard sangat masa SPM. Tapi sampai sekarang tak pandai sangat lagi T.T

Maybe I shud reading english book before sleep everyday?

Dah kenapa kau tulis english rite now kalau english kau pun hancus? –sebab aku kalau terbaca tulisan inggeris terus nak tertulis something dalam tulisan inggeris. Motivasi ekstriksik sangat.

Pastu pastu.. As my conclusion dari buku ni, after aku baca buku ni, aku mencari siapa diri aku. Mencari dan terus memilih. Ok aku nak jadi cemni. Dia cemni so aku cemni.

Im teacher so aku punya gaya penulisan pun mesti kena macam gaya teacher. Cemtu laa kot.

Pastu aku rasa aku dapat suatu galakan untuk ambil tahu dan lebih banyak baca fasal isu semasa sebab banyak jugak point yang aku tak leh nak brain. Sian hukhuk.

Thank you mat luthfi for your tot dalam buku tu. Membuatkan aku berfikir. Untuk menjadi manusia yang lebih baik. Dan seterusnya menjadi muslim yang lebih baik. Insyallah.

For the pleasure of Allah

Thank You
Assalamualaikum. 

No comments:

Post a Comment