Searching for ......

Sunday, February 1, 2015

Terkesan Dengan Hal Hidup My Senior

Assalamualaikum..

Ok nak updating blog hehehe. Alhamdulillah hidup aku semuanya berjalan lancar dan baik setakat ini. Dan alhamdulillah minggu ni husband bagi balik dumoh yeyyyy hihi.

Emm.. Lepas citer pasal sem baru hari tu, sekarang aku nak citer apa yang berlaku kat ipg islam..
Okay, hari ni, minggu yang sama kakak n abang 8 tahun lepas dengan kakak n abang sem 7 sekarang tengah busy dengan perkara yang sangat penting dalam hidup dorang dan aku jugak nanti iaitu posting dan praktikum last selama 3 bulan. Huaaa takut takut.

Jadi, adik2 yang tak adik sangat ni macam kitorang sem 5 ni sangaaat lah terkena jugak percikan - percikan bahangnya mereka seperti gementar, kegembiraan, kesedihan, keterkejutan, keeksaitetan dan macam2 lagi perasaan yang bercampur baur memenuhi ruang dada yang dah sedia sempit ni.

Lagi lah orang macam aku ni busy body... Konfem2 aku menyibuk nak tahu macam2 hal dorang hehehe. Mujur dorang rajin mengupdate status menceritakan perasaan2 dorang, pengalaman2 dorang dan perkara2 yang sukar dalam menempuh perkara baru dalam hidup dorang. Wuuu eksaited tau aku nak baca.

Jadi bila aku baca and tahu macam2 perkara termasuk rahmat dan ujian dalam hidup diorang, aku terpanggil untuk memberikan sedikit kata2 perangsang di dalam blog aku ni saje hehe.
Mari baca. Membaca amalan mulia.

Kepada kakak n abang seniorku sem 8 tahun lepas, saya dan suami mendoakan semoga allah mempermudahlan urusan kerja kalian. Semoga pk ok jer ok?

Bagi yang belum dapat dipostingkan, kami jugak mendoakan hikmah disebalik keputusan itu. Jangan berhenti berdoa, Allah saja nak test tu. Dan aku faham betapa kecewanya hati tatlaka melihat kawan2 lain semua dapat posting ke apa semua, tapi percayalah cakap aku, Allah sayang hamba-Nya yang dekat dengan dia. Allah nak kita merintih lagi, meminta lagi.. Jangan putus asa. Insyallah dan insyallah ada hikmah-nya yang lebih besaaaar menunggu. Hikmah tu khas untuk antum. Bukan orang lain. Jangan berhenti berdoa ok?

Lepas tu jangan lupa doakan urusan posting saya ngan suami dipermudahkan. Dapat posting awal, dapat tempat yang baik dan terbaik untuk kami, sekolah dekat so boleh duduk satu rumah. Dapat sekolah bukan di sabah swarawak atau mana2 pedalaman. Kalau boleh kat selangor ke putrajaya ke KL ke hehe. Pastu, Dapat sekolah best, tak memeningkan kepala hehe. Ameen. Banyak pulak minta doa. Bukan apa.. Iolls rasa macam iolls dah nak dekat posting dangat tengok ulls tau. Tehee.
Rindu kakak sem 8 batch abang muaz. Rindu rinduuu!!! Muax ciked.

Kepada kakak n abang sem 7 pulak.. All the best untuk praktikum 3 bulan korang tu ye. Semoga Allah mempermudahkan urusan kalian yang susah dan melicinkan kerja yang susah. Cett tak pandai buat ayat bombosbos sangat aku ni kehkehkeh.

Doakan kami jugak sem 5 yang baru nak praktikum ni. Doakan tau kitorang takuuut..

Bagi pihak aku sendiri, aku sebenarnya terkesan sangat dengan kakak n abang sem 8 tahun lepas sebab aku rasa dorang lah yang memang betul senior aku. Sebab bagi aku dorang punya umur macam canteeek sangat nak jadi abang n kakak kepada aku.

Kalau senior atas umur dorang, rasa macam jauh sangat gap.. Kalau senior sem atas kitorang pulak rasa macam kawan2 aje.. Sama2 kecik, sama2 besar..

Jadi, aku memang terasa sangat lah bahang panas membara diorang nak posting tu. Aku rasa macam oiii kejap lagi aku pulak nak posting oiii. Cepatnyaaa! Dan satu lagi bila tengok dorang dah posting rasa macam, Tanak praktikum huaaaa 

Ok banyaknya pot pet. Hehehee

Pastu senanya hari ni aku nak balik bangi dah ni. Bangi ni tempat yang best senanya.Tapi bagi aki seorang, dia jadi macam satu ujian kepada aku pulak. Aku rasa sebab status aku.

Bangi tu maksudnya ipg tau.

Contoh ujian : husband aku tak kan layan aku gediks2 punya kalau kat bangi. Dia jadik serius nooh. Tak mau kawan ! Haha. Tak delah. Baguslah.. Iita kan sama2 student kan..

Tapi payah jugaklah bagi aku sebab aku dah isteri sekarang. Budak bidak2 lagi, so banyak benda nak kena settle ngan hubby. Kang benda simple jadi susah nak settle sebab pengurusan ipg tak kasik ni tak kasik tu. Tu yang hubby jadi tak layan aku sangat tu. Umm. Huaaaa. Isk isk x pelah. Kata ujian kan..

Pastu ujiannya lagi : jarak jauh.

Jarak tempat is not not not tau. Bukan jarak tempat. Tapi tempat pun jauh apa. Kitorang bukan duk sebilik. Kalau ada problem bukan boleh duduk bercerita , nangis sama2, pujuk sama2.. Tak denya.. Semua tu mument kat rumah je.. Semua tu tak wujud pun kat ipg walaupun cuolls nampak kitorang dekat. Gi kelas jumpa. Malam kang hubby belikan makanan. Jauh senanya.. Isk isk..

Sampai tadi aku cakap, abang nanti dah sampai bangi mesti abang jadik garang semula kat ayang kan huaaa..

Tapi.. Tapi.. Tapi aku kena faham lah nape husband aku buat macam tu. Ingat suka2 ke.. Hehe.. Ok abang dont worry i understand bekoz u pandai amek hati i smola lepas garang ngan i. Much love u.
At last aku sedar, semua tu pilihan aku. Kalau aku tak nak berasa susah2 dengan suami bakpe aku kawin masa study kan.. So its okay. And thank you Allah for reminding me.

Cuma memang ujian kat ipg tough senanya. Aku ngan husband bestfriend apa. Boleh gaduh tumbuk sesama. Sama2 saling back up mempertahankan. Gelak giles giles. Aku suka kenakan husband sebab chomel hehehe.

Tapi bila kat ipg susah sikit sebab komunikasi terhalang. Tu yang jadik ni jadik tu. Padahal kitorang okayyy jer apa.. Huhuu.

Takpe. Moga aku dan suami thabat kekekeke. Aku berdoa semoga allah memudahlan urusan2 kitorang kat ipg dan merahmati hubungan kita ye abang. Allah tahu apa kita buat. Allah menyebelahi kita.

Jangan takut sayangku aisyah assiddiqah. Be taffff ok?

Le husband now tiduring krohkroh beside me. Hey u suka angat tidoq. Tak layan i pun. Majuk!
Tetiba haha.

Okay tu je kots.
I love u husband garang grrr grrr.
I love myself too.
And i love Allah more.

Thank You
For the pleasure of Allah.
Assalamualaikum 

No comments:

Post a Comment