Searching for ......

Monday, May 16, 2016

Kebaikan, Kelebihan, Manfaat dan Fungsi Vitamin C Shaklee

Assalamualaikum semua :) 

Today is 16 Mei 2016 so saya nak ucapkan Selamat Hari Guru buat semua guru yang pernah mengajar saya. Terima kasih sebab ajar saya sampai saya jadi bagus dan berguna macam ni sekali 😝Hehee gurau. Btw, saya doakan semua guru saya diberkati seluruh kehiduapan mereka oleh Allah Ameen.. :)

So terusss kepada tajuk entry, untuk  entry ini saya akan cerita secara details tentang Vitamin C Shaklee ya! ❤️

Okay yang pertama sekali mestilah uolls nak tahu saya makan Vita C Shaklee atau tidak kan?

Dan jawapannya YES OF COURSE lah saya consume Vitamin C Shaklee ni sebab tu berani cakap hehe 😊



Kenapa saya consume Vitamin C Shaklee?

1) Eczema – okay saya ada eczema, dan alhamdulillah setakat hari ini Vita C Shaklee dapat bantu mengurangkan eczema saya! Saya makan bersama Vita Lea Shaklee, ESP Shaklee dan B Conplex shaklee  untuk kesan yang maksimum.. Alhamdulillah sangat memang banyak beza kulit saya dulu dengan sekarang ❤️

2) Sistem imun-Dulu sistem imum saya agak lemah sebenarnya. Buktinya, time saya praktikum 2 bulan fasa kedua tahun 2015, dua kali saya demam sebab terlalu penat, tak cukup rehat dan stress! Memang stress sangat kalau suruh ingat balik saya tak mahu sebab tak enjoy sangat πŸ˜‚ But Alhamdulillah, praktikum 3 bulan masa fasa 3 tahun 2016 Allah langsung tak bagi saya demam Alhamdulillah Terima Kasih Ya Allah!. Dan sekaang memang dah jadi kebiasaan saya kalau rasa tak sedap badan je saya terusss consume 2 biji Vita C Shaklee before tidur. Alhamdulillah dengan izin Allah jugak biasanya esok pagi segarrr tak jadi demam dan tak sakit sakit badan! Alhamdulillah semuanya dengan izin Allah. ❤️

3) Sebagai My Collagen  – Ya saya percaya yang seorang wanita perlu top up kolagen dalam badan dia sebab kolagen akan berkurangan dari hari ke hari. Dan saya pilih Shaklee yang pastinya. And saya memang consume Vita C jer yang mampu setakat hari ini untuk top up my collagen. Better ada daripada tak ada kan? Hihii ❤️Bg

4) Resdung – This is for my husband. Alhamdulillah saya tak ada resdung. Tapi suami saya agak teruk juga resdung dia. Pagi pagi mesti dengar dia bersin atau berusaha bersihkan hidung dia sebelum mandi untuk solat subuh. Kesian tengok. Yelah saya tak alami saya tak tahu rasa dia kan. Tapi saya rasa mesti terseksa 😭 So saya memang bagi dia tugas sebagai MANAGER VITA-C Rumah Kami haha. Saya letakkan kepercayaan untuk dia jaga pengambilan Vita C keluarga kami. Saja nak mengada-ngada sikit hehee secara tak langsung mengingatkan my husband untuk consume jugak. Bisalah lelaki mana lah berdisplin sangat macam perempuan kan. Sometimes saya saja je cakap : Abang, sekarang saya kena makan apa ye? 😊  Dia akan jawab : Vita C πŸ˜‘
Saya akan jawab : Okay Abang TQ ingatkan.. hehee ❤️

Sebenarnya cara ni memang dapat ingatkan dia jugak untuk ambil Vita C every day. Satu untuk saya, satu untuk awak hehe. Alhamdulillah saya perasan yang resdung dia semakin berkurangan tau! Ada masa tu (tak ingat bila) adalah dalam 2-3 minggu jugak dia tak bersin pagi2! Alhamdulillah Allah yang Maha Menyembuhkan. Semoga sembuhlah resdung suamiku saaampai bila-bila Ameen.. ❤️

Oh ya, saya pun akan sentiasa pastikan kat rumah ibu bapa saya ada sebotol Vita C ( sampai setakat hari ni masih ada lah 😊 ) Kalau ibu atau ayah tetiba mengadu sakit ke apa – sayaWAJIBkan mereka makan Vita C Shaklee nih! Klu parents sy pergi luar negara pun saya akan bekalkan jugak. Latest ibu  ayah saya pergi Canada, and this year Umrah. Alhamdulillah, dapatlah bekalkan Vita C Shaklee untuk mereka ❤️

Okay terpanjang pulak citer pasal diri sendiri haha. 😝


Jadi, MANFAAT DAN FUNGSI VITAMIN C SHAKLEE yang paling utama dan major adalah :


  • Meningkatkan sistem imunisasi badan.
  • Membantu mengurangkan masalah alergi dan resdung.
  • Mengatasi masalah gusi berdarah.
  • Membentuk kolagen dalam kulit
  • Mencerahkan kulit.
  • Melambatkan proses penuaan.
  • Menghalang pembetukan pigmen yang menyebabkan masalah jeragat.

Okay here Aisyah bagu penerangan yang lagi details so make sure baca sampai habis ok!

Vitamin C Shaklee : 


  • Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri
  • Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik2 hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata
  • Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.
  • Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran
  • Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.
  • Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.
  • Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.
  • Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.
  • Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.
  • Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.
  • Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.
  • Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.
  • Merawat jangkitan saluran kencing.
  • Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.

So best ke tak best Vita C Shaklee ni haa? Semua dia bolot kan, dari kecantikan kesihatan semua sekalilah! All in one πŸ’š





So, Apakah perbezaan Vitamin C Shaklee dengan supplement Vitamin C lain?


  • Shaklee menghasilkan Vitamin C dari kanji jagung (corn starch) yang merupakan sumber asli Vitamin C.
  • Kaedah Sustained Release ini membolehkan vitamin C diserap ke dalam badan sepanjang 5 jam untuk memastikan badan anda mengandungi Vitamin C disaat anda memerlukannya. Ia bersamaan dengan pengambilan 8 biji oren setiap jam selama 5 jam!!
  • SR Vitamin C ditambahkan dengan 120 mg Citrus Bioflavanoids Complex. Bioflavanoids ini fungsinya adalah membantu penyerapan vitamin C.

APAKAH TANDA SESEORANG ITU KEKURANGAN VITAMIN C?

Jika anda kekurangan vitamin C, biasanya akan nampak simptom seperti berikut:

•rambut kering
•gusi mudah berdarah
•mudah lebam
•mudah penat
•mudah stress
•kurang selera makan
•kulit kering, kasar, bersisik, tak gebu, kusam
•luka lambat pulih


SIAPAKAH GOLONGAN YANG MEMERLUKAN VITAMIN C?
ADAKAH ANDA MEMERLUKAN VITAMIN C?

Sila semak ya, 

•perokok - asap rokok memusnahkan vitamin C dengan cepat. perlukan vitamin C untuk membersih darah daripada logam berat dan untuk mengelakkan kerosakan buah pinggang

•hidup di kalangan perokok - kajian menunjukkan perokok pasif (seperti kebanyakan kita) memerlukan lebih banyak vitamin C

•pesakit kencing manis - perlukan vitamin C untuk menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah darah daripada menjadi keras bagi mengelakkan strok dan jantung tersumbat

•mengalami allergi atau asthma

•demam atau selsema - sistem imunisasi badan perlukan vitamin C dengan banyak untuk melawan jangkitan kuman/bakteria

•menjalani pembedahan - untuk cepat baik pulih luka dan melawan jangkitan kuman

•mengalami 'stress' fizikal atau mental - vitamin C termusnah akibat 'stress'

•warga tua - terutama jika anda juga amalkan ubat-ubatan lain

•mengandung atau menyusukan anak - vitamin C banyak disalurkan kepada anak

•mengambil pil perancang, antibiotik - ubatan ini boleh memusnahkan vitamin C

•mengambil alkohol - alkohol memusnahkan vitamin C





TESTIMONI VITAMIN C SHAKLEE








Okay, check cepat cukup tak Vita C awak semua! Kalau awak tak pasti awak boleh tanya saya apa dan bagaimana, saya akan guide dan consult anda. Mungkin anda salah seorang yang memerlukannya dan mungkin juga tidak. So don’t worry ok.. Saya akan tolong anda..

Baca tentang Vitamin C Shaklee lagi di SINI.


Aisyah 011.330.90.34
Untuk sebarang pertanyaan dan order.

Terima kasih daun keladi,
For the pleasure of Allah
Assalamualaikum

Thank you For Reading!



No comments:

Post a Comment