Searching for ......

Sunday, December 18, 2016

DEBARAN MENUNGGU HARI ESOK! (MESIRIK DAN BERTUNANG)

Assalamualaikum.

Hai hari ni Aisyah nak clean up my blog since I nak penuhkan dengan my Shaklee product kan. Tetiba jumpa this entry, kat draf. Baca punya baca ohhh ini post masa nak bertunang dengan En Ilyas nih. Hahaa seriously our first step. Blig memang boleh simpan memory lah. So I post here lah after 3-4 years.

Now we are ILYASIDDIQAH :)

Debornye lah. haha

Esok hari penentuan haha.
Malu lak nak type adoi.
Esok hari pertama penentuan.
Kalau keputusan esok baik, maka mudahlah urusan kami seterusnya.
Jika kurang baik, atau tidak seperti yang kami rancang, maka redholah kami. Muehehe :’)

Seriaunya lah. Haha
Mungkin esok aku bertunang. Atau mungkin merisik aje.
Atau mungkin gaduh-gaduh ke sapa tau kan. Haha

Dah la aku tak buat pape persediaan diri sendiri pun. Haha
Aku macam ni jugak.
Tak tau lah nak buat apa. Haha
Aku try cantikkan kuku..
X cantik pooon. Hahaha
Aku nak pakai inai.
Macam oveeer je.
Tido jelah. Ahahaha
Baju pun tak tau nak pakai yang mana.
Sebab aku tengok orang lain tunang macam pengantin.
Aku? Kenaa keee? Tanaaaakkkk. :’(
Maluuuuu..
Sebab tak tahu lagi apa yang berlaku esok..
Aku ada 2 pilihan baju je.
Jubah merah ngan tudung pich raya hari tu
Atau
 Jubah hijau dengan tudung hijau pinjam hahah.
Tu jerr. Ko jawab cane aku esok? Haaa

Berbeza pula dengan ahli keluarga yang lain.
Ibu kina ali ayah. Semua busy.
Semangat betul.
Aku? Debo debo. Haha

Bukan tak nak raikan ke apa..
Aku takut esok ada masalah.. L
Takut sangat ah senang kata. L
Aku takut keluarga my future hubby tu tak datang..
Takut bakal pok metua aku tak datang..
And takut semuanya yang dirancang tak jadi. L

Sebenarnya kami tak sedia pun nak buat majlis besar-besaran ke apa..
Saja datang rumah gitu..

Sekali tengok dedua famili semangat.
Apatah lagi famili aku.
Seram aku.
Haha.

Aahhh. Aku nak pakai jubah bebiasa jek esok. :s

Tapi kalau tunang terus esok alhamdulillah lah..
Mudah semua..
Tinggal akad nikoh ajo  pahni muehehe.

Dan allah merancang.
Aku memang tak rancang apa-apa.
Aku cuma nyilu hati sebab takut esok benda buruk (yang aku senaraikan tadi) berlaku.
Itu aje.
Allah sebaik-baik perancang dan allah telah meletakkan tarik 13.10.13 untuk tarikh bersejarah aku. Huu :’) thank you allah. Love u..
Aku pun terkejut.
Sebab malam tadi baru aku tanya kina. Ahad ni bape hb.
Allah merancang. Allah menentukan. Alhamdulillah..
Kat tarikh tu pun bagi aku dah ada petanda baik dari allah.
Semoga baik sahaja semuanya. Ameen.

Doakan aku ye laptop. Semua semua yang tahu aku sedang menulis. Pokok-pokok, binatang-binatang, meja, kerusi semuaaaanya. :’D
Doakan aku ye semuaaaaaaa..


For the pleasure of allah. 

No comments:

Post a Comment